Verkkokaupan usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät nopeasti yleisimmät Olo-apteekin verkkokauppaan liittyvät kysymykset. Jollet löydä vastausta näistä, niin laitapa meille viestiä [email protected]


Mikä on tilauksen toimitusaika?


Toimitusaikamme on noin 1 - 6 arkipäivää tilauksesta. Kun tilauksesi lähtee kuljetettavaksi, lähetämme sinulle seurantatunnuksen, ja voit seurata tilauksesi etenemistä OmaPosti- ti Postnord -sovelluksissa tai Postin seurantapalvelussa:  https://www.posti.fi/fi/seuranta 

Kuinka paljon toimitus maksaa? 

  • Budbeen pakettiautomaatti- tai noutopistetoimituksen hinta on 2,90 euroa. Yli 50 euron tilauksiin noutopistepaketti on maksuton. 

  • Schenkerin pakettiautomaatti- tai noutopistetoimituksen hinta on 2,90 euroa. Yli 50 euron tilauksiin noutopistepaketti on maksuton.

  • Toimitus Postnordin pakettiautomaattiin maksaa 3,90 € ja Postnord kotiinkuljetus 5,90 €.
  • Toimitus Postin noutopisteeseen maksaa 4,90 € ja Postin kotiinkuljetus 11,90 €.
  • Fiugen kotiinkuljetuksen hinta on 5,90 € ja pikatoimitus kotiin on 6,90 €. Yli 120 euron tilauksiin tavallinen Fiuge kotiintoimitus on maksuton. Fiuge on käytössä vain Helsingin, Espoon ja Vantaan postinumeroalueilla. 
  • Budbeen toimitus kotiin maksaa 5,90 euroa.

Huomioithan, että lääkeostot eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa.


Millaisia etukoodeja ja alennuksia tarjoatte?


Verkkokaupastamme löydät aina laajan valikoiman tuotteita hyvinvointiin ja terveyteen kilpailukykyisin ja edullisin hinnoin, ja paljon ajankohtaisia tarjouksia hyvään oloon.

Kun luot tilin ja tilaat samalla verkkokaupan uutiskirjeen, saat kivan, rahanarvoisen edun ostokseesi! Uutiskirjeen tilaajana kuulet myös ensimmäisenä erilaisista kampanjakoodeista, jotka ovat voimassa rajoitetun ajan. 

Huomioithan, että lainsäädännön vuoksi alennuskoodit, kaupanpäälliset, ostoskorialennukset ja ilmainen toimitus eivät koske lääkkeitä.

Huomaathan myös, että uutiskirjetilaajan etukoodi ei koske Olo-apteekki Pro -ammattilaisverkkokaupan asiakkaita.

Miksi verkkokaupan etukoodi ei toimi?

Kampanjaluontoiset etukoodimme ovat voimassa rajoitetun ajan, ja voivat edellyttää erilaisten ehtojen täyttymistä, kuten euromääräisen ostorajan ylittymistä, ostettavien tuotteiden lukumäärää tai ostamista rekisteröityneenä asiakkaana.

Tarkistathan kulloinkin etukoodin käyttöön liittyvät ehdot, ja merkitse koodi tarkoin verkkokaupan kassalla alennuskoodille varattuun kenttään. Huomioithan myös, että lainsäädännön vuoksi alennuskoodit eivät koske lääkkeitä.


Mitä eroa on tehdä ostoksia ilman asiakastiliä tai rekisteröityneenä asiakkaana?


Asiakastilin luomisesta on sinulle etua. Yhteystietosi pysyvät näin tallessa ja voit jatkossa kirjautua omalla sähköpostiosoitteellasi verkkokauppaan, mikä nopeuttaa tilauksen tekoa.

Jotkin vaihtuvista kampanjaeduistamme on suunnattu vain rekisteröityneille asiakkaille, joten asiakastilin luomalla saat kaikki rahanarvoiset edut käyttöösi.


Kuinka voin maksaa ostokseni?

Voit maksaa ostoksesi verkkopankissa, luotto- tai maksukortilla, Mobile Pay -maksuna, laskulla tai osamaksulla.


Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?


Jos tilauksesi ei ole lähtenyt vielä kuljetusyhtiön toimitettavaksi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme tilaukseesi liittyvissä muutostoiveissa, autamme parhaamme mukaan. Ota yhteyttä [email protected] 

Valitsin maksuvaihtoehdoksi laskun. Kuinka lähetätte laskun? 


Jos valitsit laskulla maksamisen, lähetämme laskun sähköpostiisi. Lisäksi muistutamme laskusta muutaman päivän kuluttua tekstiviestillä. Pääset myös tekstiviestin linkistä laskullesi. Huomioithan, että tekstiviestin linkki ohjaa Avarda-maksukumppanimme sivustolle. Kyseessä ei siis ole huijausviesti, ja voit turvallisesti klikata tämän tekstiviestin linkkiä.

Voit aina tarkistaa laskusi tilanteen verkkokaupassa oman tilisi tiedoista Laskuni-välilehdeltä.


Mistä voin tarkistaa maksoinko jo ostokseni laskun? 


Voit aina tarkistaa laskusi tilanteen verkkokaupassa oman tilisi tiedoista Laskuni-välilehdeltä. 


Peruin koko tilaukseni tai osan ostoksestani, kuinka saan hyvityksen? 


Saat meiltä sähköpostilla tiedon, kun hyvitys on tehty. Muutaman arkipäivän sisällä palautettu rahasumma näkyy pankkitililläsi, tai tilauksesi lasku mitätöityy. 

 

Toimitatteko ulkomaille tai Ahvenanmaalle?


Toimitusalueemme kattaa Manner-Suomen. Tällä hetkellä emme toimita tilauksia ulkomaille tai Ahvenanmaalle.

En ehdi noutaa tilaustani Postin noutopisteestä - kuinka toimin?


Posti säilyttää pakettiautomaatteihin ja noutopisteisiin toimitettavia tilauksia 7 päivän ajan. Jollet ehdi hakea tilaustasi ajoissa, voit ostaa Postilta tilauksellesi lisää säilytysaikaa OmaPosti-sovelluksessa tai verkossa https://www.posti.fi/fi/seuranta#/ 

Mitä tarkoittaa Olo-apteekki Pro -kauppa ammattilaisille?


Jos työskentelet tai opiskelet terveydenhuollon alalla, sinun kannattaa anoa verkkokauppaan rekisteröityessäsi ammattilaisjäsenyyttä. Näin pääset terveydenhuollon ammattilaisena ostoksille superedullisin Olo-apteekki Pro -sisäpiirihinnoin. Rekisteröidy ja ota huippuedut käyttöösi: https://www.oloapteekki.fi/olopro 

Kaikissa pulmatilanteissa ja kysymyksissä [email protected] auttaa sinua.


Olen ensi kertaa verkko-ostoksilla, kuinka teen tilauksen?


Ei huolta, ostaminen sujuu helposti. Voit etsiä tuotteita verkkokaupassa sivun vasemmasta laidasta löytyvästä valikosta tuoteryhmän mukaan, tai kirjoittamalla hakemasi tuotteen nimen sivun ylälaidasta löytyvään hakukenttään. Ostoskoriin lisäämisen jälkeen löydät ostoskorista Kassalle-painikkeen, jota napsauttamalla siirrytään täyttämään tarpeelliset yhteystiedot ja valitaan toimitustapa ja lähetyksen noutopaikka. Tämän jälkeen ostos maksetaan. Varmista, että sinulla on tässä vaiheessa tarvittavat pankkitiedot käden ulottuvilla.

Koostimme ensiostajalle myös selkokielisesti opastetun videon, josta voit käydä kurkkaamassa ohjeet ja seurata, kuinka ostospolku verkkokaupassamme etenee. Täältä löydät opasvideon